Ja ha då har jag varit hos veterinären igen, inget vidare ställe men dom är snälla och verkar bra.

Hade en härlig Påsk i Bråhovda med storfamiljen.

Hängde på avstånd med Golden Retriver junioren Naxos
.



Softade i solen medans människorna grillade korv och hamburgare.



Sen hände det som slutade hos veterinären. Naxos och jag började chilla lite mer under ordnade former och någongång fick han tag i min kind och bet till. Fy vad taskigt så här i efterhand.

Vi åkte hem på Påskdagen och då upptäckte min matte ett litet sår som hon tvättade, men sen gick allt i en rasande fart.

Måndagen en Liten svullnad


Tisdagen en jättesvullnad




Tisdagen påväg till veterinären




Vi åkte till Hässelby veterinärpraktik HVP, blev lämnad vid 11.15 och klar att hämta kl. 15.00

Efter samtal med vetrinänären fick jag ligga i baksätet på vägen hem, för jag kom knappt in i bakluckan med den där konstiga plastkragen som dom hade satt på mig.

Fick recept på antibiotika och smärtlindring.


Äntligen hemma




Redan på onsdagen början svullnaden att lägga sig.


Några bilder på mig och mitt dränage, ingen rolig upplevelse om man kan undvika. Känsliga kanske inte ska titta!











Kontentan av detta inlägg är riktad till alla hundar och kanske framförallt hanhundar.

"Be careful out there"


Kommentarer
Postat av: Marika, Aragorn o Enya och Indra

Men oj, vilken svullnad! Tänk så det kan gå:( Skönt att det är bättre nu i alla fall:)

2011-05-03 @ 20:27:19
URL: http://www.mirathi.se
Postat av: Lina

Nämen vovven! Skönt att det fort blev bättre med antibiotika och dränage. Hur mår Nelopojken nu då? Det var ett tag sen påsk =)



Mayaa blev faktiskt också biten i påskas, i låret. Vi rådgjorde med veterinär men hon fick aldrig nån svullnad, var eller nånting. Vi gjorde rent gång på gång och sen läkte såret jättefint av sig självt. Man vet ju aldrig men just bitskador kan ju ge massor av bakterier. Be careful, som sagt.



kram till er!

2011-05-18 @ 14:57:00
Postat av: Catti

Tack för inlägget Lina!



Nelo mår toppen nu och allt är som vanligt.Tur att ni slapp veterinären för Mayaa, hoppas vi ses något i sommar..

Kram

2011-05-19 @ 08:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0